چگونه یک صفحه "تماس با ما" جذاب بسازیم؟!
طراحی وب‌سایت

آیا به دنبال تهیه یک صفحه «تماس با ما» جذاب و مثال زدنی در وب‌سایت خود هستید؟

البته طبیعی هست که  تصور کنید؛ تهیه این صفحه کار بسیار ساده‌ای است اما در واقع فاکتورهای بسیار مهمی وجود دارند که باید قبل از ایجاد این صفحه در سایت خود به آنها توجه داشته باشید!

یک صفحه "تماس با ما" خوب به شما کمک می‌کند تا :

  • بتوانید مشتریان خود را سریع تر به سمت برقراری تماس با خود هدایت و رهبری کنید. 

  • پیام‌های اسپم را در صندوق‌ ورودی ایمیل کاهش بدین. (در ادامه توضیح میدیم که چطور!)

  • در صرف زمان رفت و برگشت ایمیل‌ها صرفه جویی کنید. 

حتی اگر برای اولین بار است که می‌خواهید یک وبلاگ راه‌اندازی کنید یا حتی اگر مدتی میشه که وب‌سایت دارید، برای ایجاد یک صفحه "تماس با ما" خوب هیچ وقت دیر نیست.

 صفحه "تماس با ما" چیست؟

صفحه صفحه "تماس با ما" یکی از صفحات اصلی وب سایت است که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا با صاحب وب‌سایت، واحد پشتیبانی مشتری یا هر شخصی دیگری در سازمان شما تماس برقرار کنند. اغلب اوقات، یک فرم تماس وجود دارد که بازدید کننده می‌تواند آن را پر کند و کمی بعد شخصی از شرکت شما با او تماس می‌گیرد.

تصور کنید که فردی در سایت شما در حال جستجو است و قصد دارد اطلاعات یا مشخصات شما را نیز پیش خود نگه دارد، چه چیزی را در صفحه تماس با ما می بیند؟ شماره تلفن؟ آدرس و نقشه؟ هیچ چیزی؟

غالباً کارشناسان مارکتینگ وقت زیادی را صرف تمرکز بر طراحی و محتوای صفحه اصلی و صفحه محصولات و خدمات می‌کنند و در نهایت از "صفحه تماس با ما" غافل می‌شوند. این در حالی است که، صفحه تماس شما باید یکی از جذاب‌ترین صفحات وب سایت شما باشد.

اساساْ، اگر کسی بر روی صفحه "تماس با ما" کلیک کند، بدیهی است که علاقه‌مند است با شما صحبت کند! بنابراین، صفحه تماس با ما باید بیش از یک شماره و یک آدرس ایمیل عمومی باشد.

فرم تماس یا آدرس ایمیل؟ مسئله این است.

شما ممکن است از قبل یک صفحه تماس در سایت خود داشته باشید. آیا این صفحه حاوی فرم تماس است یا فقط آدرس ایمیل شرکتتان را در آن نوشته‌اید؟

بحث در مورد این موضوع زیاد است: صفحه تماس شما باید شامل چه مواردی باشد؟ بازدیدکنندگان به دلیلی مسیر رسیدن به این صفحه را طی می‌کنند، اما چه چیزهایی باید در دسترس آنها باشد که به این صفحه هدایت شوند؟


برخی از سازمان‌ها تصور می‌کنند تنها با یک آدرس ایمیل عمومی تمامی کارها انجام می‌شود. با این حال، شما هرگز نمی‌دانید که افراد به چه دلایلی از طریق ایمیل با شما تماس خواهند گرفت و یا هدف آنها دقیقاً ارتباط برقرار کردن با کدام واحد سازمانی است. اگر شرکت شما ایمیل‌های زیادی دریافت می‌کند، مرتب‌سازی و دسته‌بندی همه آنها و تماس با مخاطبین بسیار دشوار است. به همین دلیل است که تهیه یک فرم‌ تماس با فیلدهای مناسب در صفحه «تماس با ما» ضروری هستند. طراحی فرم‌های تماس حرفه‌ای‌تر، استفاده راحت‌تر و در نتیجه جلب تعداد مشتری بیش‌تر برای کسب‌وکار شما.

به طور کلی، داشتن یک فرم تماس با ما، حرفه‌ای‌تر از تنها یک آدرس ایمیل در دید مخاطب شما خواهد نشست.

هدایت آسان مشتریان با فرم‌های تماس

به این فکر کنید زمانی که مشتری شما واقعاً نیاز به تماس با پشتیبانی دارد و به دنبال برقراری ارتباط فوری با سازمان شماست و با استفاده از فرم تماس، می‌تواند ظرف چند ثانیه آن را پر کرده و روی کلید ارسال کلیک کند. این در حالی است که اگر تنها یک آدرس ایمیل در اختیار مخاطبین شما باشد باید آن را کپی کند، برنامه ایمیل خود را باز کند، آن را در قسمت گیرنده جای‌گذاری کند و سپس پیام خود را تایپ کند. حتی ممکن است مخاطب اطلاعات کافی در اختیار شما قرار ندهد، در نتیجه تا زمانی که بتوانید به طور کامل به مخاطب خود کمک کنید، مجبور به رد و بدل کردن ایمیل‌های زیادی هستید و چندین بار این پروسه تکرار خواهد شد. این وضعیت برای مخاطب شما تا زمان دریافت خدمات کامل؛ زمان‌بر و استرس زا بوده و در نهایت نارضایتی به همراه خواهد داشت. 

این در حالی است که فرم‌های تماس به راحتی مخاطبان را به واحد سازمانی مورد نظر مرتبط می‌کنند.

اساسا، افراد در سطوح مختلفی قصد ارتباط با مجموعه شما را دارند:

  • افرادی که با خدمات و یا کالایی که از شما تهیه کرده‌اند مشکل دارند.

  • افراید که علاقه به همکاری با کسب و کار شما هستند.

  • افرادی که علاقه‌مند به کار در سازمان شما می‌باشند.

هنگامی که تعداد انبوهی ایمیل دریافت می‌کنید، فیلتر کردن و هدایت صحیح هر ایمیل به واحد سازمانی مناسب می‌تواند مشکل‌زا باشد. اما با یک فرم تماس،‌ در یک چشم به هم زدن می‌توانید این فرآیند را کوتاه‌تر کنید. اگر از بازدیدکنندگان دلیل تماس آنها را در فرم بپرسید؛ هر فرم تکمیل شده می‌تواند به یک تیم خاص یا فرد مسئول در شرکت شما، بدون نیاز به فیلتر کردن صندوق‌های ورودی ایمیل‌ هدایت شود. 

پس در حالت ایده آل، صفحه "تماس با ما" باید یک فرم تماس ساده و یک آدرس ایمیل داشته باشد چون هیچ‌کس نمی‌خواد شانس دریافت اطلاعات بیش‌تر از بازدیدکنندگان را به راحتی از دست بدهد. بنابراین، اگر هنوز شک دارید، هر دو را در صفحه خود قرار دهید!

فرم تماس مناسب چه اطلاعاتی را از بازدیدکننده دریافت می‌کند؟

نام و نام خانوادگی: بدیهی است که دریافت نام مخاطب مهم‌ترین فیلدی است که باید در فرم تماس داشته باشید. 

آدرس ایمیل: یک مورد واضح و ضروری دیگر برای تماس با مخاطبین خود که اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست. بهترین حالت درخواست آدرس ایمیل سازمانی از مخاطبان است. به عبارت دیگر اگر آدرس ایمیلی که وارد میکنند؛ شامل Gmail ، AOL یا ... باشد، ممکن است واقعاً علاقه‌ای به برقراری ارتباط با شما نداشته باشند.

نام شرکت: این یک روش عالی برای شناخت سازمانی است که درخواست دریافت خدمات یا کالا از شما را دارد. با داشتن نام شرکت می‌توانید کمی جست‌وجو کنید تا متوجه شوید که این شرکت چه کالایی می‌فروشد یا چه خدماتی ارائه می‌کند و چگونه ممکن است بتوانید به آنها با توجه به درخواستشان کمک کنید.

دلیل پر کردن این فرم: می‌تواند یک فیلد ضروری کشویی ساده و یا یک فیلد پاراگرافی با متن باز باشد. مهم این است که هدف مخاطب از برقراری ارتباط را بدانید. چرا این فرد سایت شما را انتخاب کرده است، چرا برای پر کردن این فرم زمان می‌گذارد و به طور کلی به دنبال چه چیزی است؟

جای مناسب برای قرار دادن فرم تماس در صفحه تماس کجاست؟

پیدا کردن فرم تماس را برای بازدید کنندگان سخت نکنید. در صورت امکان، فرم تماس خود را بالای صفحه قرار دهید، به این ترتیب اولین چیزی که بازدیدکنندگان هنگام رفتن به صفحه تماس با ما مشاهده می‌کنند، خواهد بود.

مرتبط کردن صفحه تماس با ما با صفحه پرسش و پاسخ

کاربر شما ممکن است یک سوال ساده داشته باشد که به راحتی در بخش سوالات متداول شما پاسخ داده شود. به این ترتیب، به راحتی می‌توانید از صرف زمان زیاد واحد خدمات مشتریان یا تیم فروش برای پاسخ دادن به سوالات ساده جلوگیری کرده و از اهداف مهم‌تر سازمانی خود باز نخواهید ماند و در نتیجه فرصت رسیدگی به مشتریان سردرگم با مشکلات پیچیده را پیدا خواهید کرد. 

 


به اشتراک گذاشتن شبکه‌های اجتماعی که در آنها حضور دارید 

گاهی اوقات افراد می‌خواهند برای دریافت پاسخ سریع‌تر از طریق شبکه‌های اجتماعی با شما تماس بگیرند. به آنها پیشنهاد دهید از طریق یکی از این کانالهای شبکه‌های اجتماعی با شما ارتباط با قرار کنند؛ با این کار به آنها فرصتی می‌دهید تا در مورد برند تجاری شما بیشتر بدانند.

ارائه تصویر واقعی از کارکنان

و در آخر، این نکته بسیار قابل اهمیت است که بازدیدکنندگان شما ممکن است تصور کنند که با پر کردن فرم با آنها تماس گرفته نخواهد شد و یا اطلاعات آنها در اختیار ربات‌ها و یا سرویس‌های ارسال ایمیل و … قرار خواهد گرفت. به همین دلیل درج تصاویر کارکنان خدمات مشتری یا تیم فروش شما باعث می‌شود تا به بازدیدکنندگان اطمینان خاطر پیدا کنند که شخصی واقعی قصد پاسخگویی به آنها را دارد.




ایمنی در فضای ابری
فضای ابری